۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۹۸۹
آیت الله فقیهی:

ملاک انتخاب مردم نباید وعده‌های افراد باشد| در اجرای دستور الهی مسامحه نشود

ملاک انتخاب مردم نباید وعده‌های افراد باشد| در اجرای دستور الهی مسامحه نشود
عضو جامعه مدرسین عمل گرایی را ملاک و معیار انتخاب افراد برای پست های مدیریتی دانست و گفت: مردم نباید ملاک انتخاب خود را قول ها و وعده های افراد قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در بیست و پنجمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 93 سوره مبارکه بقره پرداخت و گفت: قوم بنی اسرائیل علیرغم مشاهده معجزات حضرت موسی(ع) و آگاه بودن نسبت به پیامبری ایشان همواره نبوت آن حضرت(ع) را انکار کرده و در مسیرهای انحرافی قرار می گرفتند.

وی ادامه داد: انسان باید در همه مراحل با افرادی برخورد می کند، آنها را با استدلال و دلایل منطقی نسبت به امور قانع کند، بنابراین ما نباید مطالب و مباحث مختلف را بر مردم تحمیل کنیم، بلکه با دلیل و برهان آنها را نسبت به امور مختلف مطلع سازیم.

آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: کسانی که نسبت به امری با دلیل و برهان قانع شدند، اما باز هم بر خلاف آن عمل می کنند مستحق مجازات هستند، زیرا به صورت عالمانه و عامدانه مرتکب خلاف شده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه ما باید همواره با نصیحت، عطوفت و مهربانی با مردم برخورد کنیم، افزود: البته در برخی از مسائل نصیحت کردن و مهربانی کارساز نیست، بلکه باید گاهی اوقات با استفاده از شدت در برخورد، افراد را نسبت به کارهای ناشایستشان آگاه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در دستورات الهی نباید مسامحه شود، زیرا دستورات خداوند دارای مصالح بوده و ما را از مفاسد دور می کند، گفت: همه دستورات الهی به نفع مردم است، به عنوان مثال اگر خمس واجب شده، از آن جهت است که خمس ریشه فقر را در جامعه می خشکاند و بدیهی است که اگر فقر در جامعه وجود نداشته باشد، امنیت بیشتری بر آن حاکم خواهد شد.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه انسان باید اهل عمل بوده و از شعار دادن پرهیز کند، عمل گرایی را ملاک و معیار انتخاب افراد برای پست های مدیریتی دانست و اظهار داشت: ما باید در انتخاب هایمان دقت داشته باشیم که افرادی را انتخاب کرده و در منصب های مختلف قرار دهیم که اهل عمل باشد، نه اینکه تنها به شعار و وعده دادن بسنده کند.

وی در پایان تأکید کرد: مردم نباید ملاک انتخاب خود را قول ها و وعده های افراد قرار دهند، بلکه باید همواره به میزان عمل گرایی آنها توجه داشته باشند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات